أثر استخدام قصص الحيوان في القرآن الکريم الإلکترونية في تنمية بعض المفاهيم الخلقية والدينية لطفل الروضة The Impact of The Use Animal Stories in Electronic Quran to Develop Some Moral and Religious Concepts for Kindergarten Child

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 أستاذ مناهج الطفل بقسم العلوم التربوية وعميد كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة أسيوط

2 أستاذ مناهج الطفل المساعد ورئيس قسم العلوم التربوية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة أسيوط

3 کلية التربية للطفولة المبکرة

المستخلص

هدف البحث الحالي إلى تنمية بعض المفاهيم الخُلقية والدينية لطفل الروضة، واقتصرت عينة البحث الحالي مجموعتين مکونة من(30) طفلاً وطفلة من الأطفال العاديين، منها مجموعة ضابطة وعددها (15) ومجموعة تجريبية وعددها (15) من المستوى الثانيKg2 (روضة دار الفردوس)- محافظة أسيوط في الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي 2020/2021م.
وتمثلت أدوات البحث في قائمة تحديد المفاهيم الخلقية والدينية المعدة لطفل الروضة، واختبار المفاهيم الخلقية والدينية الإلکترونية لطفل الروضة (إعداد الباحثة).
وتوصل البحث إلى النتيجة التالية: اکتساب أطفال الروضة بعض المفاهيم الخُلقية والدينية المناسبة لطفل الروضة.
Study title: The impact of the Using Animal Stories in the Holy Qur’an Electronically to Develop Some Moral and Religious Concepts for kindergarten Child.
Study Place: Faculty of Early Childhood Education - Assiut University.
Study sample: The basic study group consisted of normal children(n=30) whose ages ranged between (5-6) years, and they are divided into an experimental group(n=15) and a controlling group(n=15) at the 2nd level in the Kindergarten of Dar Al Ferdous in Assiut governorate.
Research tools: the researcher prepared the tools and materials for the present study, and this is represented in the following tools:
1-a list to identify the moral and religious concepts for kindergarten child
2- a test for the electronic, religious, and moral concepts for kindergarten child( prepared by researcher).
Teaching materials: Using animal stories from the Holy Qur’an electronically to develop some moral and religious concepts for kindergarten child.
Abstract
Study Place:  Faculty of Early Childhood Education - Assiut University.
Study sample: The basic study group consisted of normal children(n=30) whose ages ranged between (5-6) years, and they are divided into an experimental group(n=15) and a controlling group(n=15) at the 2nd level in the Kindergarten of Dar Al Ferdous in Assiut governorate.
Research tools: the researcher prepared the tools and materials for the present study, and this is represented in the following tools:

a list to identify the moral and religious concepts for kindergarten child
 a test for  the electronic, religious, and moral concepts for kindergarten child( prepared by researcher).

Teaching materials: Using animal stories from the Holy Qur’an electronically to develop some moral and religious concepts for kindergarten child.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية